Audyt teleinformatyczny to kompleksowa analiza infrastruktury teleinformatycznej, systemów informatycznych oraz procedur związanych z ich obsługą. 

Nasze usługi w tym zakresie pozwalają na identyfikację zagrożeń związanych z bezpieczeństwem danych oraz infrastruktury IT, a także na wskazanie możliwości usprawnienia procesów biznesowych i IT.

Przeprowadzenie audytu

Każdy audyt jest przeprowadzany przez co najmniej dwóch audytorów i składa się z następujących kroków:

    • Zbieramy dane o systemach informatycznych oraz sposobach prowadzenia procesów biznesowych w miejscu działalności Klienta
    • Analizujemy zgromadzone informacje w centrali naszej firmy 
    • Tworzymy raport po przeprowadzeniu profesjonalnej oceny systemów informatycznych, zawierający rekomendacje odnośnie zmian
    • Omawiamy treść raportu, wskazując wady i zalety infrastruktury informatycznej

    Elementy audytu informatycznego

    • Metody zabezpieczenia danych osobowych
    • Administrowanie stacjami roboczymi i aplikacjami biznesowymi
    • Techniki nadzorowania systemu informatycznego
    • Regularność i dokładność procesu wykonywania i przywracania kopii zapasowej
    • Zgodność z międzynarodowymi standardami ISO

    Składniki raportu audytowego

    Po analizie i szczegółowemu opracowaniu, raport będzie zawierał informacje o:

    • Stanie funkcjonowania infrastruktury – słabe punkty systemowe, ograniczenia wydajności, błędna konfiguracja
    • Stopniu realizacji procesów zgodnie z polityką bezpieczeństwa
    • Wymaganiu podjęcia działań korygujących wobec wykrytych luk w bezpieczeństwie systemu
    • Propozycjach rozwiązań IT, które umożliwią podniesienie poziomu bezpieczeństwa i profesjonalnego zarządzania danymi przez firmę

    Zalety przeprowadzenia audytu

    Pozwala na zidentyfikowanie słabych punktów w systemie informatycznym i wykrycie potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa danych. Dzięki audytowi można wdrożyć odpowiednie środki ochrony i wzmocnić zabezpieczenia, co zwiększa poziom bezpieczeństwa.

    Kolejną zaletą audytu teleinformatycznego jest możliwość optymalizacji infrastruktury IT. Audyt pozwala na dokładne zbadanie istniejącej infrastruktury IT i ocenę jej stanu. Dzięki temu można wykryć potencjalne błędy i ulepszyć całą infrastrukturę, co z kolei przyczynia się do zwiększenia wydajności pracy.

    Audyt zapewnia również zgodność Twojego systemu IT z przepisami i normami bezpieczeństwa.